آقای سید علی صنیع خانی از سرداران باسابقه دفاع مقدس، طی یادداشتی که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران قرار داده است ضمن گرامیداشت یاد پدر شهیدان شاه حسینی، نکاتی را در خصوص شخصیت وی بیان کرده است:

صبح روز گذشته، نیاوران شاهد یکی از تشییع پیکرهای به یادماندنی و کم سابقه بود. حضور اقشار مختلف مردم نشان از آن داشت که مرد بزرگی بر دستان مردم قرار گرفته و سبکبار به سوی جایگاه ابدی در حرکت است، جایی که فرزندان شهیدش در اتظار نشسته و همگی بر سفره احسان اربابشان اباعبداله الحسین(ع) در تنعمند.

مردم آیاتی از آیات عظام و مسئولی از مسئولین نظام و فرماندهی از فرماندهان را بر دوش نداشتند، نیامده بودند که بازماندگان، نامشان را در لیست مشایعت کنندگان ثبت کنند و بهره ای از دنیا را انتظار آمده بودند لیک برای او و برای خودشان حضور داشتند. او که عمری را با عزت در کنار مردم زیسته بود و غمی جز غم آنها نداشت. افتخار و مزیتش این نبود که پدر چهار شهید است که البته هر آن کس در این منصب بالا و والا مقام است بلکه او بود که توانست این شهدا را تربیت و در راه اسلام سخاوتمندانه تقدیم کند و قطعا این شهدا هستند که به او افتخار می کرده و می کنند.

مردمی بودن و دچار عوام زدگی نشدن برخورداری از صراحت لهجه و نقد دلسوزانه مسئولین نظام، پایداری در بیعتی که با امام بسته بود و تا پایان عمر بر آن استوار بود او را برجسته نموده بود. همچنین حمایت عملی و رابطه صمیمانه و مستمر او با یاران و همراهان امام و همه آنهایی که خالصانه در راه حفاظت از میراث امام قدمی بر می دارند و نیز دفاع از بیت معظم امام راحل بخصوص در دورانی که مورد بی مهری واقع گردیده اند، همه و همه بخشی از ویژگی های آن مرحوم بود.

حاج عبدالوهاب شاه حسینی یکی از دخترانش را قبل از انقلاب و سه فرزند ذکور که همه پسرانش را در بر می گرفت را در دفاع مقدس یکی پس از دیگری با افتخار تقدیم انقلاب و نظام مقدس نمود و خم به ابرو نیاورد.

تکریم او در امروز چیزی بر او نیافزود بلکه هر آن کس که در این جمع بود بهره ای از فیض تشییع پیکر آن بزرگمرد بقدر خلوصش برداشت کرد.

خنک آن قمار بازی که بباخت آن چه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

یادش گرامی باد

سید علی صنیع خانی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.