به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، نشست مدیران کل شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه برگزار شد.

ابراهیم مبارک قدم در این نشست و در مورد پروژه‌های درحال احداث و بهره‌برداری استان گفت: ۳۳ کیلومتر از ۱۹۰کیلومتر پروژه اجرایی و احداث راه روستایی شامل زیر سازی و آسفالت آماده بهره برداری است که امیدواریم تا پایان سال حداقل ۱۳۰ کیلومتر از پروژه های استان به بهره برداری برسد ضمن اینکه شاخص بهره‌مندی روستائیان استان از راه مناسب و آسفالته تا پایان سال ۹۵، حدود ۸۰ درصد بود که امسال با بهره‌برداری از پروژه‌های درحال انجام به ۸۵درصد خواهد رسید.

وی افزود: مجوز مطالعات محور تکاب - دندی نیز به طول ۴۸ کیلومتر به راه‌وشهرسازی استان ابلاغ شده که فاز اول آن بطول ۲۵ کیلومتر به پایان رسیده و مطالعات فاز دوم در حال انجام است، ضمن اینکه با احداث این پروژه شاهد دسترسی بهتر به تخت سلیمان و معادن زرشوران خواهیم بود.

نشست خبری مدیران کل شورای حمل و نقل آذربایجان غربی

وی ادامه داد: ۷۰ کیلومتر پروژه اجرایی به صورت احداث باند دوم بزرگراهی در حال انجام است که علی رغم مشکلات و محدویت های مالی ۳۵کیلومتر از آن به پایان رسیده است، ۱۲کیلومتر از این پروژه ها نیز در حدفاصل محور خوی به سلماس در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین افزود: تاکنون ۱۵۲۰واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده ضمن اینکه ۱۰۴ واحد دیگر بزودی به بهره برداری خواهد رسید و مراحل احداث ۲۰۰ واحد دیگر نیز در نقاط مختلف استان به پایان رسیده است.

مبارک قدم در مورد راه‌آهن ارومیه هم گفت: این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 995610
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.