مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از احداث نواحی صنعتی روستایی در آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی عبدلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: با اجرای طرح های اشتغال روستایی و عشایری دولت تاکید ویژه ای بر تاسیس نواحی صنعتی روستایی دارد و در این راستا تا پایان سال جاری ۵الی ۸ ناحیه صنعتی روستایی در مناطق مستعد مکان یابی می شوند تا مراحل اداری و تاسیس آنها صورت گیرد.
وی توسعه صنایع کوچک و متوسط را نیاز اصلی استان برای توسعه صنعتی دانست و تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط به واحدهای صنعتی اتلاق میشود که اشتغالزایی مستقیم کمتر از ۵۰ نفر داشته باشند و امروزه بیش از ۹۰درصد صنعت استان و کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل میدهند.
عبدلی با اشاره به فعالیت ۳۴شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹شهرک و ۶ناحیه صنعتی فعال در سطح استان داریم و اخیرا نیز شهرک صنعتی نالوس شهرستان اشنویه به بهره برداری رسیده است و در حال واگذاری زمین برای ادامه فعالیت خود است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون ۱هزار و ۹۷۰ قرار داد واگذاری واحدصنعتی در استان به ثبت رسیده است تصریح کرد: از این میزان ۱۲۹۸واحد به مرحله بهره برداری رسیده است و ظرفیت اشتغالزایی برای ۲۲هزار و ۸۰۰نفر را دارد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۰درصد واحدهای بهره برداری شده با ظرفیت ۶۰الی ۱۰۰درصدی در حال فعالیت هستند و ۴۰درصد واحد ها غیرفعال و یا با کمتر از ۱۰درصد ظرفیت خود در حال فعالیت اند.
عبدلی با تاکید بر اینکه در قراردادهای واگذاری زمین برای احداث واحد صنعتی در شهرک های صنعتی هیچ گونه فروش زمین صورت نمیگیرد گفت: واگذاری زمین در شهرک ها به صورت واگذاری حق انتفاع به افراد است در صورتی که در مدت زمان مقرر عملیاتی در زمین واگذار شده صورت نگیرد شرکت شهرک های صنعتی استان اقدام به خلع ید زمین وگذار شده خواهد کرد که در ۴ماه گذشته نیز حدود ۴۰ زمین واگذار شده به دلیل عدم عمل به تعهدات خلع ید شده اند.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه الزام قانونی برای استقرار واحد های تحقیق و توسعه(R&D) و بهداشت ایمنی و محیط زیست(HSE) در واحد های صنعتی وجود ندارد اظهار کرد: تحول،و بروزرسانی فناوری و همگام سازی صنعت با علم روز دنیا لازمه اصلی توسعه صنعت در عصر کنونی است و در جامعه صنعتی کشور نیز تاحدودی این فرهنگ سازی شکل گرفته است که واحد R&D نه تنها هزینه که برای واحد صنعتی سرمایه گذاری محسوب میشوند و برای طی سیر مطلوب و رسیدن به اهداف توسعه ای هر واحد صنعتی ضروریست.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در پاسخ به برخی اظهارات در خصوص بوی بد ناشی از پساب خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی فاز ۲ و توسعه ارومیه واقع در جاده شهید کلانتری ضمن دعوت خبرنگاران به بازدید میدانی از تصفیه خانه این شهرک اظهار کرد: پساب خروجی از تصفیه خانه شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه تماما مطابق با استانداردهای زیست محیطی است و هیچگونه بوی نامطبوعی ندارد.
عبدلی با اشاره به فعال بودن تصفیه خانه در ۸شهرک صنعتی استان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تنها در شهرک هایی که ۵۰درصد واحدها به بهره برداری رسیده باشند تصفیه خانه راه اندازی میشود که بر همین اساس تصفیه خانه شهرک صنعتی میاندواب در هفته دولت افتتاح خواهد شد و دو تصفیه خانه دیگر نیز در حال طی مراحل مطالعاتی است.
وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه های شهرک های صنعتی سلماس و مهاباد نیز در حال حاضر پاسخگوی دبی فاضلاب ورودی آنها نیست و اقدامات لازم برای احداث مدول دوم این تصفیه خانه ها در دست انجام است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.