به گزارش ایرنا اکبر محمدیان روز دوشنبه در بازدید از مرکز معاینه فنی خودرو الغدیر این شهرستان افزود: پایش های مستمر از مراکز فنی خودرو توسط کارشناسان محیط زیست و نظارت بر عملکرد دستگاه های سنجش، کیفیت معاینه و راندمان کارکرد خودروها در جهت جلوگیری از آسیب های زیست محیطی را بالا می برد.
وی بیان کرد: طبق برنامه زمانبندی، مراکز معاینه فنی خودرو در راستای کنترل عملکرد واحد و بررسی آماری آن هر ماه یک بار تحت پایش کارشناسان محیط زیست قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مراکز معاینه فنی خودرو مکانی برای رفع اشکال فنی خودرو در جهت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده بیان کرد: تردد بیش از حد خودروهای کهنه و فرسوده در داخل شهر بسیار مضر بوده و جایگزینی خودروهای جدید باید مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شود.
محمدیان گفت: دارندگان تمامی خودروها برای کاهش هزینه خودرو و کمک در پاکیزگی هوا در زمان مقرر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا 25 مرکز معاینه فنی در آذربایجان غربی فعالیت می کند و پایش این مراکز بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
مراکز معاینه فنی نقش بسیار مهمی در بخش حمل و نقل عمومی دارد و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها، سنجش دقیق سالم بودن خودروها، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعالیت می کند.
انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ ها و لاستیک ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.