امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با فساد بر همه و در راس بر مسئولان سه قوه واجب است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه ضمن تاکید براینکه اگر با فساد مبارزه نشود کشور پیشرفت نمی کند افزود: نمایندگان بر اعمال وزارتخانه باید با جدیت نظارت و رسیدگی کنند تا جلوی فساد گرفته شود.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی گفت: وظیفه نمایندگان مجلس حضور در مجالس ترحیم اشخاص نیست، بلکه وظیفه اصلی آنان تصویب قوانینی درست به نفع مردم و سپس نظارت بر اجرای آن توسط مجریان قانون است.

امام جمعه ارومیه بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مبارزه بر فساد در سال 83 در دیدار با نمایندگان مجلس افزود:«از جمله‌ مهمترین کارها، مبارزه‌ با فساد است. مبارزه‌ با فساد، یک جنبه‌ اخلاقی محض نیست؛ اداره‌ کشور متوقف به مبارزه‌ با فساد است. بنده دو سه سال پیش که آن نامه را درباره‌ مبارزه‌ با فساد به مسئولان کشور نوشتم، به دنبال یک کار طولانی و یک بررسی و مطالعه‌ وسیع و همه‌ جانبه بود. از هر طرف می‌رویم، می‌بینیم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‌ کارها لنگ خواهد ماند.»

وی افزود: ایشان فرمودند «فساد مالی، مثل خوره، ایدز و سرطان است؛ باید با آن مبارزه کرد، باید با فساد مبارزه‌ جدی کرد. یک پایه‌ مبارزه، شمایید. آن روزی که بنده مسأله‌ مبارزه‌ با فساد را گفتم، توقعم این بود که مجلس شورای اسلامی سینه سپر کند و جلو بیاید و در این میدان حرکت کند تا ما دیگر احتیاج نداشته باشیم دنبال کنیم؛ اما متأسفانه این‌طور نشد. آنها نکردند، شما بکنید. البته به قول برادر ظریف و نکته‌ سنج‌مان، با دستمال کثیف نمی‌ شود شیشه را تمیز کرد. اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد. داخل خودتان و درون مجلس مراقب باشید. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست در حوزه‌ اقتدار وسیعی که شما دارید، همه چیز را پاک کند.»

حجت الاسلام قریشی ضمن اشاره به سالروز شهادت صارمی و روز خبرنگار با بیان اینکه باید خبرنگاران شهدا را الگوی خود قراردهند افزود: خبرنگاران  نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند و می توانند با اطلاع رسانی شفاف و درست جلوی فساد را بگیرند ودر عرصه کنونی که کشورمان مورد هجمه توطئه های دشمنان قرار دارد با اخبار درست  نقشه شوم دشمنان را خنثی کند.

وی بابیان اینکه رفق و مدارا کلید روابط سالم درهرعرصه اجتماعی و به ویژه در خانواده است  و اهل بیت بسیار به آن موضوع سفارش کردند افزود: خداوند انسان خشن و زمخت که بامردم مدارا نمی کنند رادوست نمیدارد،لذا رفتاربامحبت و مدارا با خانواده باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سالروز ازدواج علی و فاطمه (س) و اینکه تمام زوایای زندگی اهل بیت را باید درزندگی الگو قراردهیم تصریح کرد: اگرچه نمیتوانیم در زندگی و نحوه رفتار عینا اهل بیت (ع)عمل کنیم اما باید تلاش کنیم زندگی هایمان شبیه زندگی اهل بیت باشد.

امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه دستورالهی است که مقدمات ازدواج مجردین را فراهم کنیم اظهارکرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد همه خانواده ها و مسئولان وظیفه دارند تا زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.