فرماندار ماکو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیلاب در مسیر روستای 'کوسج' جریان یافت و در ادامه با سرازیر شدن به این جاده بین المللی، عبور و مرور را مختل کرد.
شاهین علیزاده با اشاره به اینکه بلافاصله راهداران، نیروهای آتش نشانی و پلیس راه وارد عمل شدند، ادامه داد: این مسیر پس از چند ساعت تا حدودی بازگشایی شد و در زمان حاضر خودروها با آرامی و بدون توقف تردد می کنند.
وی اضافه کرد: سیلاب به قسمتی از بزرگراه آیت الله رفسنجانی ماکو – بازرگان، اراضی کشاورزی و تاسیسات تصفیه خانه آب شرب ماکو خسارت های قابل توجهی وارد کرد و میزان خسارات ها در دست بررسی است.
علیزاده، علت وارد شدن خسارت به بزرگراه ماکو - بازرگان را رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی عنوان کرد و افزود: در جریان اجرای طرح، بخش عمده ای از پل ها مسدود شده بود و توانایی انتقال سیلاب های عبوری را نداشت.
وی با تاکید بر اینکه پیش از این وقوع این حادثه و وارد شدن خسارت از سوی کارشناسان پیش بینی شده بود، افزود: متاسفانه با وجود این پیش بینی ها، اقدامات پیشگیرانه عملیاتی نشد.
به گزارش ایرنا ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزهای ایران با 2 کشور ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.