غلامرضا امینی عصر روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی آذربایجان غربی افزود: این فدراسیون در راستای کسب مدال های بیشتر، مسیر استفاده از ظرفیت های استان های مختلف کشور را ادامه می دهد و در این راستا باید هیات های قایقرانی 31 استان کشور تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در رشته قایقرانی است، اضافه کرد: از جمله نتایج توجه این استان، پرورش جوانانی نظیر محسن شادی است که در حال حاضر نیز به روزهای اوج گذشته بازگشته و شانس اول ایران برای کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتاست.
وی بیان کرد: 'شادی' از اسطوره های قایقرانی ایران است که نقش مهمی در اعتلای نام ایران در عرصه های جهانی و آسیایی داشته و به طور یقین استفاده از تجربیات ارزشمند این بازیکن نام آور می تواند مسیر جدیدی برای جوانان تازه وارد به عرصه قهرمانی این رشته بگشاید.
رییس فدراسیون قایقرانی کشور با اشاره به اینکه 'شادی' با کسب مدال طلای جام آسیایی کره جنوبی در ماه گذشته محک خوبی خورده و روحیه مضاعفی گرفته است، بیان کرد: این بازیکن هم اکنون به همراه هفت رویینگ سوار ملی پوش در اردوی تدارکاتی چین حضور دارد و زیر نظر 'لیوچیون' سرمربی چینی و با تجربه تیم ملی ایران برای حضوری قدرتمند در جاکارتا تلاش می کند.
به گزارش ایرنا رییس فدراسیون قایقرانی کشور روز سه شنبه برای حضور در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر کرده بود.
در این مجمع مرتضی پیری در رقابت با عباس شادمان رییس قبلی این هیات با کسب 11 رای از 13 رای اخذ شده به مدت چهار سال هدایت هیات قایقرانی آذربایجان غربی را عهده دار شد.
'محسن شادی، عاقل حبیبیان و رضا قهرمانی' سه رویینگ سوار اهل نقده به همراه 'طاهر کبوتری' به عنوان مربی از شهر مهاباد استان آذربایجان غربی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران جهت اعزام به بازی های آسیایی هستند.
این در حالی است که استان آذربایجان غربی در بازی های آسیایی 2010 کوانگجو با 19 قایقران و در بازی های آسیایی 2014 اینچئون با 11 ورزشکار عازم مسابقات شده بود که در این دوره با کاهش چشمگیری مواجه است.
محسن شادی از آذربایجان غربی اولین پاروزن ایرانی بوده که موفق به کسب 2 طلا و یک نقره جهانی در رقابت های زیر 23 سال جهان، 2 طلا و یک نقره قهرمانی آسیا، 2 طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگجو و 2014 اینچئون شده و 2 بار در المپیک 2016 پکن و 2012 لندن حضور یافته است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.