به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامرضا امینی رییس فدراسیون قایقرانی کشورمان که به ارومیه سفر کرده است گفت: ایران با ۳۹ قایقران در رشته های کانو، کایاک، رویینگ، سیلینگ و اسلالوم و ۱۲ ورزشکار در رشته آزمایشی کانوپولو در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از این تعداد قایقران، امید زیادی به کسب مدال های پرتعداد در بازی های آسیایی جاکارتا داریم که امیدواریم رنگ مدال‌ها طلا باشد و بیشترین امیدما به کسب مدال طلا، توسط قایقرانان استان آذربایجان غربیست.
رییس فدراسیون قایقرانی کشورمان اظهار کرد: از استان آذربایجان غربی، ۳ قایقران به نام های عادل حبیبیان، محسن شادی و رضا قهرمانی در لیست تیم ملی حضور خواهند یافت.
امینی در مورد وضعیت این رشته در کشور گفت: در مسابقات اخیر کره جنوبی توانستیم با کمک اردوهایی که در شهر ارومیه برگزار کردیم، ۵ مدال خوشرنگ کسب کنیم که ۲ قایقران و یک مربی از استان آذربایجان غربی بود.
وی افزود: قایقرانی از سالیان گذشته طی یک برنامه منسجم و خوب تاکنون حرکت قابل پیشرفتی را آغاز کرده به طوری که قایقرانان جوان کشورمان از استان های کرمانشاه، تهران و لرستان، ۳ سهمیه المپیک جوانان را کسب کرده اند.
وی ادامه داد: با وجود عاشقانی چون تدین و شادمان در رشته قایقرانی وجود دارند، قایقرانی در ایران روز بروز بهتر از قبل می شود و این پیشرفت ادامه دارد.
رییس فدراسیون قایقرانی خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات این رشته عدم حمایت قایقرانی از سوی اسپانسرهاست با این حال هیات رییسه و کمیته ملی المپیک تلاش زیادی در کمک به این رشته داشته اند.
وی همچنین بیان کرد: رشته قایقرانی نیاز به حمایت همه جانبه مسئولین و مدیران دارد و در این مورد درخواست کردیم ورزشکاران موفق این رشته چون میثم جوهری جذب و استخدام شوند تا بتوانیم شاهد کمتر شدن دغدغه این ورزشکاران باشیم.
امینی در خاتمه گفت: حداقل ۵ مدال خوش رنگ کمترین انتظاری است که می توانیم از ورزشکاران قایقرانی کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا داشته باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 973176
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.