رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: از بین تماس های دریافتی از طریق ستاد 125 ، فقط 10 درصد تماس های تلفنی منجر به انجام عملیات امداد و نجات می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم شاد قوشچی دراین خصوص اظهار کرد:  در طی روز تعداد بیشماری  تماس با سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صورت می گیرد که تنها از این تعداد بی شمار 10 درصد  واقعیت داشته و مابقی کسب اطلاعات  و مزاحمت های تلفتی است  و البته در طول روز بیش از 10 مورد عملیات امداد و نجات صورت می گیرد.

شاد قوشچی با بیان اینکه این تماس ها یکی از موانع در انجام هر چه صحیح تر و سریعتر وظایف پرسنلی آتش نشانی می شود، بیان کرد: متاسفانه با این تماس های غیر ضروری و مزاحم بیش از 50 درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماس ها می شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به لطمات وارده ناشی از این مزاحمت ها به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، اظهار کرد: اگر در هر برنامه تلویزیونی مرتبط با موضوع سلامت و خدمات اجتماعی بتوان به طرق مختلف به موضوعاتی همچون مزاحمت های تلفنی و عواقب زیانبار آن اشاره کرد بر روند کاهش این مزاحمت ها تاثیر گذار خواهد بود.

وی از جمله مولفه های کاهش مزاحمت های تلفنی و غیر ضروری را آموزش عمومی ، آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی عنوان کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه یاد آور شد:  امید است بافرهنگ سازی مناسب، تعداد این تماس های غیر ضروری و مزاحم کاهش یاید چرا که هر دقیقه و ثانیه در عملیات امداد و نجات و اطفا ء حریق حایز اهمیت فراوان و حیاتی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.