همایش ملی‌ کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امیر رحیمی، دبیر اجرایی همایش ملی‌کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی در آذربایجان غربی در این همایش با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در کشور و به تبع آن در استان توسعه پیدا کرده که باید طبق استانداردها باشد و استفاده نکردن یا کاهش مصرف نهاده های شیمیایی از آن جمله است خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی وارد چرخه تولید گیاهان دارویی مانند سیاهدانه، رازیانه، آویش آبی، آویشن دنایی و... شده است.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی متعددی در طبیعت استان به عنوان پتانسیل وجود دارد که تنهایی نمی تواند مفید واقع شود بلکه باید در جهت اشتغالزایی به کار‌ گرفته شوند.

مهدی قیاسی، جانشین دبیر علمی همایش ملی کشت ارگانیک و گیاهان دارویی در آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به تعداد مقالات ارائه شده در این همایش دو روزه تصریح کرد: ۱۹۷ مقاله در این همایش بصورت شفاهی و پوستر ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که یا شناخته شده یا نیازمند مطالعه است گفت: برای رسیدن به بازارهای جهانی گیاهان دارویی نیازمند توجه به صنعت، فراوری، بسته بندی و بازاریابی هستیم.

قیاسی با بیان اینکه مهمترین دغدغه بشر تامین ارزاق است و غیر از کشاورزی هیچ مجالی برای این هدف وجود ندارد اظهار کرد: بشر کشاورزی صنعتی با نگاه صنعت محور و بر مبنای بازده را ابداع کرد اما در مدت کمتر از ۱۰۰ سال شاهد تخریب های شدید در محیط بود و امنیت و ایمنی غذایی با مخاطره مواجه شد.

 به گزارش ایسنا؛ این همایش تا 21 تیر در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.