سرهنگ میر حیدرشفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های شاهدان، ابتدا پسر بچه چهار ساله در آب غرق شده و پدرش جهت نجات جان فرزندش به آب زده اما از مهارت کافی در شنا برخوردار نبوده است.
وی اضافه کرد: عوامل امدادی و انتظامی پس از کسب خبر وقوع این حادثه بی درنگ در محل حاضر شده و با 2 جسد غوطه ور شده در آب دریاچه مواجه شدند.
فرمانده انتظامی ماکو از ساکنان و مسافران این شهرستان خواست از شنا کردن در مناطق ممنوعه مانند سدها و رودخانه های عمیق و دریاچه ها خودداری کنند.
کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز 2 تیر سال جاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مردم و مسافران استان نسبت به شنا کردن در سدها و تاسیسات آبی استان هشدار داده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از مسوولان، سدهای آذربایجان غربی جهت تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده است و شنا کردن در دریاچه های این سدها می تواند خطرهای جانی بسیاری را متوجه افراد به ویژه کودکان کند.
در این دریاچه ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.
هم اکنون 13 سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره برداری است.
سال گذشته هفت نفر به خاطر بی توجهی به این هشدارها جان خود را در دریاچه پشت سدهای استان از دست دادند.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.