طاهر کبوتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر رقیبان همان نفرات سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک جوانان را بکار گرفته بودند و بر این اساس کار سختی پیش رو داشتیم اما با تمرین های خوب و استفاده از تجربه سال گذشته موفق به کسب اولین عنوان قهرمانی این رقابت ها در آسیا شدیم.
وی با تاکید بر اینکه تیم ملی روئینگ جوانان کشور تمرین های سختی را در دریاچه آزادی پشت سر گذاشته بود، ادامه داد: ملی پوشان از اسفند 1396 تا زمان فرارسیدن مسابقات آسیایی 2 تا 3 وعده در روز تمرین کرده بودند و در نهایت به نتیجه مطلوب دست یافتند.
وی با اشاره به سطح بالای این رقابت ها و حضور نمایندگان 17 کشور آسیایی در آن، ادامه داد: در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با سه پاروزن شرکت کردیم که میلاد الهوردیان و شیرزاد قادری در رشته 2 نفره مقام قهرمانی و همچنین رضا قهرمانی نیز مدال طلای تک نفره را کسب کرد.
وی با بیان اینکه تمرین های جدید تیم ملی روئینگ 20 تیرماه آغاز می شود، گفت: تیم ملی روئینگ کشور خود را برای شرکت در مسابقات بازی های آسیایی جارکارتا آماده می کند و حدود یک ماه قبل از این مسابقات اردوهای تیم ملی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا هفته گذشته با قهرمانی تیم ملی جوانان ایران در 2 رده مردان و زنان در 'چونگجو' کره جنوبی به پایان رسید.
روئینگ یکی از قدیمی ترین ورزش هایی است که از سال 1900 میلادی در المپیک برگزار شده است و اکنون بعد از دو میدانی بیشترین شرکت کننده را در المپیک دارد.
قایق های روئینگ بلند و کم عرض هستند و مسابقات آن در کلاس های یک نفره، 2 نفره، چهار نفره و هشت نفره و همیشه در مسافت ثابت 2 هزار متر برگزار می شود.
مشخصه ویژه این رشته از قایقرانی که سبب تفاوت آن با بقیه رشته ها می شود، نشیمنگاه متحرک و جهت حرکت برعکس روئینگ می باشد؛ بدین معنا که پارو زنان هنگام پاروزنی پشت سر خود را نمی بینند و گاهی توسط شخصی که سکاندار نامیده می شود و روبروی ورزشکاران می نشیند، مسیر حرکت کنترل می شود.
فدراسیون جهانی روئینگ FISA نام دارد که در سال 1892 تاسیس شد و اکنون 128 عضو دارد؛ روئینگ در اواخر سال 1384 در ایران آغاز به فعالیت کرد و اکنون در 11 استان کشور فعال است.
استان آذربایجان غربی با داشتن سدهای متعدد همچون سد حسنلوی نقده، سد شهرچایی ارومیه و سدمهاباد و با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود نقش مهمی در تربیت بیش از 10 قایقران ملی پوش و مربی داشته است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.