به گزارش ایرنا منوچهر محمدی کرمانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه مراسم ضیافت و اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی باورها را به اینکه 'دین از سیاست جدا نیست'، زنده کرد، افزود: برای سیصد سال این موضوع مطرح بود که حکومت دینی به تاریخ پیوسته است و دین قدرت انجام عمل سیاسی ندارد اما انقلاب اسلامی این نظریه های 300 ساله را باطل کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بود که حکومت دینی در دوران غیبت امام زمان (عج) می تواند نجات دهنده بشریت باشد، بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل حکومت دینی، جامعه اسلامی را برای مقابله با استکبار جهانی متحد کرد.
وی شکل گیری جامعه ولایی را یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه ولایی در قبال آن چیزی است که در غرب به عنوان جامعه مدنی مطرح می شود و متشکل از سه عنصر رهبری ولایی، امت ولایت مدار و مکتب ولایی می باشد.
عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات جهانی غرب را بهم ریخت، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که در درون جهان اسلام، مرکزیت با ایران اسلامی است.
محمدی کرمانی با اشاره به افزایش گرایش به تشیع پس از انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و ایجاد تغییری عظیم در معادلات جهانی باعث شد که بسیاری از مردم جهان دلبسته این انقلاب شده و شیعه شوند.
وی جهانی شدن گفتمان شیعه را خروج از حالت محافظه کاری و برخورداری از روحیه انقلابی دانست و گفت: وقوع انقلاب اسلامی حادثه ای عظیم در عرصه جهانی بود که دوره قرون معاصر را به پایان رساند و قرون جدید را آغاز کرد.
عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه قرون جدید دوره فروپاشی استکبار است، افزود: در این دوره شاهد فروپاشی شوروی و منزوی شدن آمریکا هستیم.
به گزارش ایرنا طرح ضیافت و اندیشه اساتید در ارومیه، میاندوآب و خوی برگزار می شود؛ دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی سه هزار و 19 عضو هیات علمی و بیش از 40 هزار دانشجو دارد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.