جواد رسولی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آبرسانی به روستای سلطان احمد با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، اصلاح و استانداردسازی شبکه آبرسانی روستاهای آبگرم و تمر با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث ایستگاه های تقویت پمپاژ جهت تقویت فشار آب در روستاهای خان تختی و میناس با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون ریال از جمله پروژه های درحال اجرای شهرستان در راستای بهره مندی روستاییان سلماس از نعمت آب سالم و بهداشتی است.
وی با اشاره به هزینه 8 میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبرسانی به روستای زاویه جیک سلماس اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح، 320 خانوار شامل هزار و 300 نفر جمعیت روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند بود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 94 روستای سلماس با 20 هزار و 300 مشترک و 81 هزارنفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سلماس گفت: با بهره برداری از این طرح های آبرسانی شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان از نعمت آب سالم و بهداشتی از 76درصد به 78درصد افزایش یافته و یکهزار و 355 خانوار و 500 مشترک آب سالم و بهداشتی خواهند نوشید.
رسولی زاده بیان کرد: برای آبرسانی به دیگر روستاهای سلماس 810 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است و تمامی برنامه های پیش بینی شده به فرمانداری و مسوولان اجرایی شهرستان ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا؛ با افزوده شدن 2 هزار مشترک به آب وفاضلاب روستایی سلماس، میزان جمعیت روستایی بهره مند از آب سالم در شهرستان به 22 هزار مشترک می رسد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.