حجت الاسلام عبدالله نظامیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 6 هزار و 793 پرونده به نتیجه رسیده که 97 درصد پرونده ها را شامل می شود.
وی ادامه داد: بیشترین موضوع پرونده های تشکیل شده در مهاباد در بخش حقوقی مربوط به مطالبات مالی مثل چک و سفته و در بخش کیفری مربوط به ایراد ضرب و جرح غیر عمدی نظیر تصادفات و حوادث کاری بوده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 141 پرونده به شورای حل اختلاف مهاباد وارد شده است، بیان کرد: 2 هزار و 859 فقره پرونده در این شورا مختومه و یک هزار و 91 پرونده با صلح و سازش به نتیجه رسیده است.
رئیس دادگستری مهاباد گفت: در سال گذشته 12 هزار و 644 فقره پرونده به شورای حل اختلاف مهاباد وارد شده و 47 درصد آنها با صلح و سازش مختومه شده بود.
حجت الاسلام نظامیان با تاکید بر اینکه امسال پرونده خاص در شهرستان مهاباد تشکیل نشده است، افزود: سال گذشته یک پرونده اختلاس مربوط به تامین اجتماعی تشکیل شده بود که 90 درصد مبالغ آن به بیت المال برگردانده شده و پرونده در حال بازپرسی است.
وی با بیان اینکه جرم و جنایات در این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان های آذربایجان غربی کمتر است، اضافه کرد: مهاباد در مجموع پرونده های کیفری در رتبه های آخر استان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مهاباد رتبه دوم طلاق در استان را دارد، گفت: ماهانه به طور میانگین بیش از 110 پرونده در مورد طلاق تشکیل و منجر به جدایی زوجین در این شهرستان می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.