به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم عباس نژاد روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر افزود: امروز طبق فرمایشات امام خمینی(ره) ' قوه قضائیه در تامین سعادت و سلامت جامعه نقش بسیار مهم و موثری دارد.'
وی به مستقل بودن قوه قضائیه در بین سه قوه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: آینده نگری و برنامه ریزی از ویژگی های بارز شهید بهشتی بود و امروز پس از گذشت چهار دهه، برای حل بعضی مشکلات به قانون اساسی مراجعه می شود.
وی گفت: سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران سرنوشت‌ سازی برای ملت و نظام اسلامی ایران بود زیرا ساختارهای کشور باید شکل می‌گرفت.
وی اضافه کرد: ساختارهای سیاسی کشور با تدوین قانون اساسی شکل گرفت و مدون شد در حالی که نقش بعضی از شخصیت‌ها از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بسیار برجسته بود.
دادستان انقلاب اسلامی ماکو، شهید بهشتی به عنوان شاگرد امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: تدوین قانون اساسی از خدمت‌های ماندگار شهید بهشتی است که ما امروز ثمرات آن را می‌بینیم.
وی ادامه داد: به پشتوانه قوه قضاییه نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای امنیت در جامعه اسلامی تلاش می کند و تلاش این نهادها نیاز اساسی جامعه امروزی است.
عباس نژاد ادارات ثبت و اسناد، زندان و تعزیزات حکومتی را بدنه های اصلی قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: تمامی تلاش های این ادارات برای حل مشکلات مردم و جامعه برای پایداری این نظام اسلامی است.
به گزارش ایرنا شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان قرار دارد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.