یادگار لندنیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوانان میاندوآبی روز جمعه گذشته به سواحل زرینه رود در محدوده شهر کشاورز از توابع شهرستان شاهین دژ رفته و به علت سرعت زیاد جریان آب مفقود شده بودند.
وی اضافه کرد: با تلاش غواصان محلی، ماموران هلال احمر شهرستان های میاندوآب و شاهین دژ و مردم روستای گویجه لو، ابتدا جسد یکی از این جوانان که 24 ساله بوده است، پیدا شد.
وی اضافه کرد: جسد جوان دیگر که 26 سال سن داشته است نیز پس از آن و در حوالی روستای گویجه لو کشف و از آب بیرون کشیده شد.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری 6 نفر در زرینه رود غرق شده اند، افزود: وسعت و عمق زیاد آب موجب شد تا عملیات جستجوی اجساد غرق شده با مشکل مواجه شود و چهار روز به طول انجامد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری این شهرستان، غواصان حرفه ای و محلی و اهالی روستای گویجه لو به جهت همکاری با امداد گران در جست و جوی اجساد این جوانان، تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، زرینه رود یکی از طولانی ترین رودخانه های آذربایجان غربی است که از کوه های استان کردستان سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از شهرستان های بوکان، شاهیندژ و میاندوآب به دریاچه ارومیه می ریزد.
طول این رودخانه 300 کیلومتر بوده و با آبریز آن به بیش از یک و هزار و 100 کیلومتر می رسد که بزرگترین تامین کننده آب دریاچه ارومیه به شمار می رود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و سومین شهر پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.
9871/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.