به گزارش ایرنا میرصمد سیدموسوی روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود: 360 هزار هکتار از اراضی ملی موجود آذربایجان غربی معادل 14 درصد در این منطقه قرار دارد و این میزان، ظرفیتی بزرگ برای منطقه محسوب می شود.
وی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری وظایف اجرایی سه شهرستان را به طور کامل به منطقه آزاد ماکو تفویض کرده که این امر در مدیریت بهتر منابع طبیعی منطقه بسیار موثر بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: مدیریت منابع طبیعی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در این منطقه، سرعت توسعه و سرمایه گذاری در منطقه را فراهم می کند و امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص به بهترین شکل ممکن اندیشیده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار گفت: برای حفاظت و احیای عرصه های ملی و منابع طبیعی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
غلامرضا سلیمانی افزود: از موضوعات مهم در بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در این منطقه، ایجاد بستر مناسب و آسان برای سرمایه گذاران است اما متاسفانه در این منطقه همچنان مشکلات اداری زیادی وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده مراحل واگذاری اراضی مستعد برای سرمایه گذاری از سرعت بیشتری برخوردار و از ایجاد امور اداری زاید پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو بیش از پنج هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت را شامل می شود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.