به گزارش ایرنا عباس حسن خانی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش ارومیه با انتقاد از عملکرد آموزشگاه های آزاد علمی، افزود: آموزشگاه های علمی وظایف تعریف شده و ابلاغی خاصی دارند که باید به آن پایبند باشند.
وی با بیان اینکه متولی اصلی برگزاری همایش های آموزشی دانش آموزی مدارس و آموزش و پرورش است، اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و نظارت صورت گیرد تا از فعالیت آموزشگاه های غیرقانونی در این شهر جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنکور برخی بی قانونی ها توسط آموزشگاه های آزاد گزارش می شود، ادامه داد: آموزشگاه های آزاد در چهارچوب قانون باید فعالیت کنند.
فرماندار ارومیه موضوع دریافت شهریه، تائید صلاحیت علمی و فنی آموزشگاه ها و نحوه تشکیل کلاس ها طبق قوانین و ضوابط آموزش و پرورش را از اهم مواردی عنوان کرد که لازم است تا در آموزشگاه ها مورد توجه و نظارت بیش از پیش قرار گیرد.
حسن خانی بیان کرد: در اجرای برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت باید در آموزش و پرورش عملگرایی بیشتری وجود داشته باشد.
وی افزود: کمبود فضای آموزشی یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش کشور می باشد و این موضوع در استان و به ویژه در شهرستان ارومیه کاملا مشهود است.
محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در این جلسه به مصوبه های قبلی این شورا اشاره کرد و گفت: دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه هفت مصوبه اجرایی داشت که با روند قابل قبولی در حال اجراست.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه یکی از بهترین مصوبه های شورای آموزش و پرورش در سال جدید برگزاری جلسات این شورا در محل مدارس شهرستان ارومیه می باشد، ادامه داد: برنامه ریزی جهت اجرای مطلوب دستورالعمل های پروژه مهر جزو اولویت های آموزش و پرورش است.
وی بررسی فضاهای آموزشی دارای مشکل ارومیه به ویژه در مناطق حاشیه ای، تصویب تقویم آموزشی نواحی 2 گانه ارومیه، نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس و برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های یک ماهه آمادگی در مناطق دو زبانه را از دستور کار های سومین جلسه شورای آموزش و پرورش ارومیه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان ارومیه با دارا بودن 170 هزار دانش آموز، یک سوم تعداد محصلان استان را به خود اختصاص داده است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.