محمد خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 34 مورد تخلف زیست محیطی در سطح استان گزارش شده که یگان حفاظت محیط زیست به بررسی آنها پرداخته است.
وی گفت: این تخلفات شامل صید غیرمجاز 310 قطعه از انواع آبزیان، 14 مورد زنده گیری کبک و 18 مورد تخلف در زمینه آلودگی محیط زیست است.
وی ادامه داد: حین این اقدامات چهار قبضه اسلحه و 100 قطعه ادوات شکار توسط محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 599 نفر متخلف شکار دستگیر و از آنان 398 مورد تخلف در زمینه های مختلف کشف و تشکیل پرونده شد.
وی با اشاره به تخلفات متخلفان در سال گذشته بیان کرد: پرونده 104 مورد صید غیرمجاز، 56 مورد شکار غیرمجاز، 17 مورد شکار غیرمجاز پستانداران و 30 مورد زنده گیری پرندگان طی سال جاری که برای رسیدگی به مراجع مروبط ارجاع داده شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: نگهداری و خرید و فروش حیات وحش به تعداد 18 مورد، کشف 260 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز و کشف 469 مورد ادوات صید و شکار از جمله مواردی بود که در سال گذشته کشف و برخوردهای قانونی لازم با متخلفان صورت گرفت.
وی آتش سوزی مراتع و مناطق جنگلی و مستعد را یکی از چالش های پیش روی این یگان عنوان کرد و افزود: با ایجاد هماهنگی و همکاری های لازم با استانداری و فرمانداری ها و نیز تجهیز یگان های حفاظتی، سازمان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه در مناطق تحت مدیریت خود را دارد.
به گزارش ایرنا این یگان 685 هزار هکتار از اراضی را در قالب هفت منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت خود دارد؛ 98 نفر از ضابطین و نیروهای مسلح یگان در سطح استان به صورت شبانه روزی از این مناطق حفاظت و حراست می کنند.
منطقه حفاظت شده مراکان و پارک ملی دریاچه ارومیه از جمله مهمترین مناطق حفاظت شده استان اذربایجان غربی هستند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.