نادر نانبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین دفترچه ابطالی با 6 هزار جلد مربوط به صندوق بیمه سلامت همگانی این اداره کل بوده و مابقی مربوط به بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.
وی ادامه داد: این دفترچه ها با اعلام دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، نمایندگی های رسمی و همچنین گزارش های ناظران مقیم بیمارستانی و کارشناسان واحدهای دارویی و پاراکلینیک ردیابی شده و به دلیل همپوشانی با سایر سازمان های بیمه گر ابطال شده است.
وی اضافه کرد: در راستای رفع همپوشانی بیمه ای و مدیریت بهینه منابع مالی نظام سلامت این بیمه مکلف است نسبت به رفع همپوشانی، شناسایی و ساماندهی افراد دارای 2 دفترچه درمانی یا بیشتر اقدام کند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان کرد: با اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه ای در سطح استان زمینه تحقق برخورداری هر فرد از یک دفترچه درمانی محقق می شود.
نانبخش ادامه داد: بیش از 75 درصد دفترچه های ابطالی بدون اخذ دفترچه و مابقی ضمن ابطال از بیمه شدگان تحویل گرفته شده است.
وی بیان کرد: بر اساس اهداف و اولویت های این سازمان هر فرد باید یک نوع دفترچه درمان داشته باشد تا بر اساس آن بتوان منابع مالی سازمان را مدیریت و خدمات یکسانی به بیمه شدگان ارائه کرد.
وی ادامه داد: افرادی که دارای بیمه نامه درمان (اصلی یا تبعی) سازمان تامین اجتماعی هستند، بیمه نامه تامین اجتماعی آنان ابقا و بیمه نامه سازمان بیمه سلامت ایران این افراد باطل می شود.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان کرد: از این پس بیمه شدگان باید نسبت به تعیین تکلیف همپوشانی دفترچه های خود اقدام کنند زیرا داشتن دفترچه های متعدد تخلف محسوب می شود و ضرر آن به عهده بیمه شدگان است.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
یکهزار و 256 موسسه تشخیصی و درمانی در آذربایجان غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این موسسه ها به بیش از 2 میلیون و 51 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی خدمات ارائه می دهند.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در حال حاضر با 16 اداره بیمه شهرستانی و یک واحد اداره کل در مرکز استان و با 57 دفتر پیشخوان، نمایندگی و باجه در استان فعالیت دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
8135/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.