عبدالله فتح الله زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشت نشایی شهرستان بوکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به منابع آبی حوضه دریاچه ارومیه توسعه کشت نشایی برای صرفه جویی مصرف آب جزو اولویت هاست.
وی بیان کرد: با کشت نشایی چغندرقند 30 تا 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و مبارزه با آفات، وجین و عوامل خسارتی و هزینه تولید نیز در این نوع کاشت پایین می آید.
فتح الله زاده اضافه کرد: در این نوع کاشت برای هر هکتار یک هزار بوته چغندرقند مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه کشت نشایی برخی از محصولات زراعی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، گفت: اکنون برای این 10هکتار از اراضی زیر کشت نشایی چغندر قند در استان یک میلیون بوته تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع 10هکتار اختصاص یافته به کشت نشایی چغندر قند هشت هکتار آن در شهرستان بوکان و 2 هکتار آن در شهرستان میاندوآب کشت می شود.
وی افزود: در نظر داریم در سال زراعی آینده بوته نشایی چغندر قند را در استان خودمان تولید و میزان سطح زیر کشت آن را نیز به صورت نشایی گسترش دهیم.
فتح الله زاده بیان کرد: شهرستان بوکان دارای ظرفیت خاص کشاورزی در سطح استان بوده و به این علت بوکان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی گفت: برای غلبه بر چالش دریاچه ارومیه و استمرار تولید کشت چغندر قند کشت چغندر به صورت نشایی در آینده در استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در استان آذربایجان غربی 30هزار هکتار به کشت چغندر قند اختصاص یافته که پیش بینی می شود 2میلیون تن چغندر قند تولید شود.
بر اساس سیاست های دولت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه میزان کشت چغندر قند در این استان 30 درصد کاهش یافته است.
7510/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.