به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور افزود: چرخه دادرسی در محاکم قضایی جای نقد دارد و باید زندان محوری از پرونده های قضایی ما کم شود زیرا زندان عوارض زیادی برای زندانیان دارد.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی در خصوص مهریه و چک باید جزو برنامه های آموزش همگانی باشد و مسوولان کشور باید در این خصوص تلاش کرده و در بحث جلوگیری از شیوع طلاق فرهنگ سازی کنند.
وی ادامه داد: علما نیز باید در خصوص جرایم غیرعمدی توجیه شوند تا با ارائه مطالب دینی موثر، زمینه کاهش ورودی به زندان ها در این بخش فراهم شود.
مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدار گفت: 44 هزار زندانی جرائم غیرعمد طی پنج سال گذشته در سطح کشور آزاد شده اند که برای آزادی این تعداد زندانی با کمک خیّران، مردم، گذشت شاکیان و تلاش کارکنان ستاد دیه کشور، حدود 30 هزار میلیارد ریال کمک شده است.
سید اسدالله جولایی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 10 هزار و 679 زندانی جرائم غیرعمد در کشور به آغوش خانواده های خود بازگشتند که برای آزادی آنان 9 هزار و 720 میلیارد ریال کمک شد.
وی با اشاره به اینکه امسال 377 جشن گلریزان در نقاط مختلف کشور برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که در قالب این کمک ها سه هزار زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.
وی با بیان اینکه با تلاش ستاد دیه، مردم به راحتی می توانند با گوشی تلفن همراه به این ستاد کمک کنند، بیان کرد: سامانه #7777*780* برای کمک آسان مردم در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 18 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود دارد؛ ستاد دیه از سال 1369 در کشور راه اندازی شده و در این مدت بیش از 113 هزار و 600 زندانی جرائم غیرعمد به اهتمام این ستاد آزاد شده اند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.