فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن باند تصادفات ساختگی در جنوب آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از متلاشی شدن باند ایجاد تصادفات ساختگی در شهرستان های جنوب استان خبر داد و تشریح کرد: این افراد با همکاری 69نفر از اعضای باندو خانواده خود در محورهای مواصلاتی جنوب استان اقدام به ایجاد تصادقفات ساختگی می کردند و در حین تصادف با شکستن دست و پا و بینی خود با چکش و ایجاد جراحت در خود اقدام به دریافت هزینه های گزافی از بیمه می کردند.

سردار اصلانی با تاکید بر دستگیری 7 نفر از اعضای این باند اظهار کرد: این باند از سال 1390 فعالیت  خود را شروع کرده بود که تا کنون نیز از طریق ایجاد تصادفات ساختگی 30میلیارد ریال از بیمه ها پول دریافت کردهو 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز در حال دریافت بودند که هوشیاری ماموران پلیس آگاهی استان مانع از این کار شد.

وی تصریح کرد: همکاری هیچ یک از مسئولان شرکت های بیمه، دستگاه های اجرایی و پلیس راهنمایی و رانندگی با این افراد محرض نشده است و این افراد با شگرد های ماهرانه ای بدون اطلاع دستگاه های ذی ربط اقدام به تاراج بردن بیت المال می کردند که با همکاری مقامات قضایی در آینده نزدیک تمام اموال سرقت شده و هزینه های دریافتی این افراد از شرکت های بیمه به حساب بیت المال بازگردانده خواهد شد.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به پرونده سرقت های سریالی انجام گرفته توسط باند حرفه ای سرقت در شهرستان های ارومیه، خوی، نقده و مهاباد صورت گرفته بود از دستگیری سه نفر سارق سابقه دار و 2 نفر مال خر در این رابطه خبر داد و افزود: با انجام تحقیقات لازم سارقین دستگیر شده به انجام 21 فقره سرقت در ارومیه و 10 فقره سرقت در شهرستان های خوی، نقده، مهاباد  اعتراف کردند.

وی ارزش ریالی اموال کشف شده از سارقین را 5 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد:در بازرسی از منازل سارقین همچنین یک دستگاه خوردو مسروقه، مقداری مواد مخدر و یک قبضه سلاح گرم نیز کشف شد.   

سردار اصلانی سرقت 18 تخته فرش دستباف را ازجمله سرقت های این باند برشمرد و تصریح کرد: ارزش ریالی فرش های سرقت شده بیش از 400 میلیون ریال بوده است که تعدادی از این فرش ها توسط ماموران انتظامی استان کشف و تعدادی نیز با شناسایی انبار اموال مسروقه در یکی از شهرستان های تهران در حال پیگیری برای کشف و ضبط اموال و دستگیری سارقین است.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همچنین از دستگیری یک پزشک قلابی در ارومیه که بدون داشتن مجوز طبابت و به صورت غیر قانونی اقدام به انرژی درمانی افراد می کرد خبر داد و اظهار کرد: تا کنون 44 نفر از این فرد اعلام شکایت کرده انند و مبلغ 3 میلیارد و 690 میلیون ریال توسط این افراد به پزشک قلابی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اظهارات شاکیان اقدامات درمانی  پزشک دستگیر شده نتنها موجب بهبودی نشده بلکه مشکلات روحی و روانی بسیاری نیز در این افراد به بار آورده بود تاکید کرد: مردم استان برای انجام معالجات و اقدامات درمانی خود حتما از طریق مراکز مجاز و دارای مجوز رسمی از مراجع ذی صلاح اقدام کنند.

سردار اصلانی در پایان با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه تامین امنیت و آسایش مردم  وظیفه اصلی نیروی انتظامی است افزود: در تمام حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی پیش بینی های لازم انجام گرفته و مردم استان با خیال راحت در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و لیالی قدر حضور یابند



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.