مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت 60 سمن در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عبدالله چمن گلی در جلسه ستاد توسعه اشتغال و کارآفرینی جوانان استان افزود: هم اکنون بیش از 60 سمن فعال در استان فعالیت می کنند که این تعداد با درخواست تأسیس 126 سمن دیگر و صدور اعتبارنامه های آنها افزایش قابل قبولی خواهد داشت.

وی به استفاده از ظرفیت همه نیروها و بخصوص جوانان برای پیشرفت کشور اشاره و اظهار کرد: بخش اعظمی از مشکلات کشور به ضعف فرهنگی در زمینه استفاده از کالاهای داخلی و استفاده از توان بومی باز می گردد که در این زمینه سازمان های مردم نهاد می توانند سرمنشأ اقدامات موثری باشند.

چمن گلی با اشاره به اینکه ایران کشوری با منابع و سرمایه های بسیار عظیم است گفت: کشور ما از لحاظ نیروی انسانی و منابع معدنی بسیار غنی است و باید مشکلات کنونی اقتصادی کشور آسیب شناسی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: دولت برای کمک و برون سپاری کارها به جوانان اقدامات خوبی را آغاز و در این راستا وزارت ورزش و جوانان در استان ها اقدام به واگذاری اماکن و زیرساخت های ورزشی به بخش خصوصی با اولویت جوانان نموده است.

چمن گلی ادامه داد: همچنین برای کمک به اشتغال جوانان، یک میلیارد و 300میلیون تومان بودجه برای طرح های اشتغال و کارآفرینی جوانان استان در نظر گرفته شده که سمن ها و جوانان می توانند طرح های خود را ارائه کنند تا تسهیلاتی با سقف یکصد میلیون تومان و سود 4 درصد دریافت کنند.

سعید محسن زاده رییس ستاد توسعه اشتغال و کارآفرینی جوانان آذربایجان غربی هم گفت: براساس چارت سازمانی 4 کمیته و 9 کمیسیون برای ارائه تسهیلات به طرح ها تشکیل شده است.

وی ارائه و برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی و کسب و کار، اشتغال جوانان، آگاهسازی در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و شناسایی و استفاده از تخصص جوانان را مهم ترین اهداف تشکیل این ستاد بیان کرد.

همچنین محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری و مسئولین دولتی به اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت: باید جوانان و مسئولین در کنار یکدیگر و با همکاری هم برای بهبود اوضاع اشتغال و اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات به طرح های اقتصادی و کارآفرینی جوانان به امضا رسانده و در نظر داریم با ایجاد سازوکارهای مناسب و آموزش های مناسب کارآفرینی و فضای کسب و کار که به عنوان یکی از پایه های مهم کشورهای توسعه یافته محسوب می شود، زمینه را برای بهبود اشتغال پایدار جوانان فراهم کنیم.

حسنی افزود: دولت هم برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال، در حال برون سپاری کارها و طرح های خود به جوانان است و تشکیل و فعال تر شدن سمن ها نیز بخشی از این اتفاق خواهد بود و در این راستا هم اکنون در استان آذربایجان غربی 60 سمن بصورت رسمی در حال فعالیت هستند و صدها سمن دیگر نیز بزودی با تایید اعتبارنامه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.