خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت زنی روزانه در زیستگاه های حاشیه رودخانه زاب با تعدادی متخلف زیست محیطی برخورد کردند.
وی با بیان اینکه متخلفان با مشاهده ماموران بلافاصله ماهی های صید شده را در داخل رودخانه رها کردند، گفت: ماموران محیط زیست با سرعت عمل مناسب، چهار نفر را در این عملیات دستگیر و یک دستگاه موتور برق از متخلفان صید کشف کردند که با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شد.
وی افزود: در 2 عملیات دیگر نیز در اطراف 2 شکارچی با اسلحه شکاری غیرمجاز پیش از انجام هرگونه تخلف در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت افتادند.
وی همچنین به راه اندازی سامانه جامع شکار و صید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این سامانه مشخصات شکارچیان و سوابق تخلف آنها ثبت و افرادی که دارای سوابق تخلف زیست محیطی باشند، از هرگونه خدمات اعم از صدور دفترچه شناسایی شکارچی، پروانه های شکار و صید محروم می شوند.
بایزیدی با اشاره به افزایش 60 درصدی کشفیات اسلحه مجاز و غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: 2 قبضه اسلحه غیر مجاز، سه قبضه اسلحه مجاز، 6 قطعه کبک، 10 بال سهره جنگلی، یک دستگاه موتوربرق و 300 متر تور صیادی طی سال جاری در شهرستان سردشت کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: امسال هشت شکارچی متخلف نیز دستگیر شده است.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار گرفته است.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.