اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه هفت شهرک کشاورزی آذربایجان غربی به مساحت بیش از 428 هکتار در حال تکمیل است، افزود: با تکمیل فعالیت و واگذاری هفت مجتمع گلخانه ای در استان برای بیش از 2 هزار و 809 نفر در استان اشتغالزایی می شود.
وی اضافه کرد: 18 نقطه با عنوان مجتمع های کشاورزی در مقیاس های مختلف از نظر پیشرفت فیزیکی در استان شکل گرفته که شامل 10 مجتمع گلخانه ای، 6 مجتمع شیلاتی و 2 مجتمع دامپروری است.
وی افزود: هم اکنون زیرساخت های مجتمع‌های گلخانه ای در استان فراهم است و دغدغه سردسیر بودن منطقه، استفاده بهینه از منابع انرژی و سوخت در جوار سایر مسایل از اصلی ترین مشکلات تجهیز گلخانه های استان به شمار می رود.
کریم زاده بیان کرد: آذربایجان غربی هشت درصد از شهرک های کشاورزی کشور را از نظر تعداد و 14 درصد از نظر مساحت را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: 85 واحد گلخانه انفرادی در استان فعال بوده و هشت منطقه جدید در منطقه آزاد ماکو در سطح 815 هکتار برای این کار شناسایی شده است.
کریم زاده افزود: بیش از یک میلیارد و 359 میلیون ریال برای راه اندازی این واحدها با پیش بینی تولید 89 هزار و 600 تن محصول گلخانه ای مورد نیاز است.
وی ادامه داد: یکی از استراتژی های جهاد کشاورزی با توجه به اوضاع کشور حمایت جدی از کشت های متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور است.
وی با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه ای در استان با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه ضروری است، گفت: دولت از متقاضیان سرمایه گذاری برای کشت محصولات گلخانه ای در جهت ارتقای کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می کند.
کریم زاده ادامه داد: در این راستا باید افراد متقاضی سرمایه گذاری در واحدهای گلخانه ای شناسایی و احصا شوند و موانع موجود برای تخصیص تسهیلات اعتباری و صدور مجوز برای این واحدها رفع شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون در کشور بیش از 15 هزار نفر در شهرک های گلخانه ای اشتغال دارند.
مساحت این شهرک ها حدود سه هزار هکتار است که 427 هکتار آن که 14 درصد را شامل می شود در آذربایجان غربی قرار دارد.
7125/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.