محمد اخلاقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کشت، صنعت و دامپروری پگاه سلماس یکی از طرح های بی نظیر در شمالغرب کشور بوده که اشتغالزایی بسزایی در منطقه داشته و به سبب همجواری توانسته است نیاز کارخانجات پگاه تبریز و ارومیه را به شیر خام صنعتی تامین کند.
وی گفت: 54 درصد از سرمایه گذاری این مجتمع از طریق منابع بانکی و مابقی با سرمایه گذاری صنایع شیر ایران /وابسته به صندوق بازنشستگان کشور/ در دولت تدبیر و امید تامین شده و تاکنون 600 میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده است.
اخلاقی ادامه داد: با بهره برداری از فاز یک این مجموعه برای بیش از 150 نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از فازهای دوم و سوم پگاه سلماس با هدف تولید ماهانه 100 تن فرآورده های لبنی و شیر خشک نوزادی، 100 نفر دیگر در این مجموعه مشغول به کار می شوند.
به گفته وی حدود 400 هکتار زمین کشاورزی هم در اختیار این مجتمع دامپروری وجود دارد تا بتواند علوفه مورد نیاز این مجموعه را تامین کند و 180 هکتار دیگر نیز در حال اضافه شدن به این مجموعه می باشد.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه باید بتواند بخش عمده ای از شیر پگاه را تامین و علوفه و نهاده های مورد نیازش را خودش تامین کند، افزود: در این مجتمع سالانه 27 تا 29 هزار تن شیر و 300 تن گوشت استحصال شده و به بازار عرضه می شود.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی مجتمع کشت، صنعت و دامپروری 2 هزار راسی پگاه سلماس در زمینی به مساحت 22 هکتار در سال 1393 آغاز شد و فاز اول این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسید.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.