ساسان خداپرست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران برای عبور از سد فرانسه نیازمند انجام کار گروهی کم اشتباه و هماهنگ با اجرای بهترین تاکتیک تیمی است تا بتواند حریف قدرتمند خود را در خانه شکست دهد.
وی بیان کرد: تیم های ملی والیبال ایران و فرانسه از سال 1970 تا 2017 میلادی 6 بار به مصاف هم رفته اند که سهم ایران پنج شکست و فقط یک پیروزی 3 بر 2 در جام قهرمانان 2017 جهان بود که ایران را به نخستین مدال برنز در سطح جهانی رساند.
خداپرست ادامه داد: اگر بتوانیم از سد فرانسه عبور کنیم کار چندان سختی مقابل تیم های استرالیا و ژاپن نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: تیم های اروپایی علاوه بر بهره گیری از بهترین امکانات سخت افزاری به جهت برنامه ریزی اصولی و دقیقی که دارند، هر ساله تغییر و تحولات زیادی در ترکیب تیم های خود ایجاد می کنند و این امر موجب پشتوانه سازی و بالا بردن قدرت تاکتیکی تیمی آنان می شود.
سرمربی فصل گذشته تیم لیگ برتری شهرداری ارومیه، گفت: امسال تیم ملی ایران نیز اقدام به جوانگرایی و بهره گیری از چندین بازیکن مستعد و جوان کرده است و این امر می تواند روحیه و انگیزه مضافی در بین سایر بازیکنان ایجاد کند.
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت های والیبال یک ماه به طول می انجامد و کادر فنی تیم ملی ایران می تواند بازیکنان کلیدی و تاثیرگذارش را در برخی هفته ها استراحت بدهد تا بتوانند از نظر روحی و جسمی برای دیدارهای مهم و سخت بعدی استراحت کنند.
وی گفت: بسیار خوشحالم که امسال در صورت اضافه شدن امیر حسین توخته به جمع بازیکنان، 6 والیبالیست ارومیه ای در ترکیب تیم ملی قرار دارند و با توجه به حضور 6 بازیکن ارومیه ای در ترکیب اصلی تیم ملی نوجوانان، در آینده نزدیک تعداد بازیکنان ارومیه ای در ترکیب تیم ملی بزرگسالان بیشتر هم خواهد شد.
خداپرست با ابراز امیدواری از حل مشکل روادید امیرحسین توخته که یکی از بهترین بازیکنان تکنیکی و جوان حال حاضر ایران به شمار می رود، گفت: توخته مورد توجه ویژه کولاکویچ است و شایستگی حضور در لیگ ملت های 2018 را دارد و به راحتی می تواند جایگزین مطمئنی برای سید محمد موسوی شود.
به گزارش ایرنا مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال مردان در سال 2018 از امروز، جمعه (چهارم خرداد) آغاز و تا سوم تیرماه جاری در 20 گروه پیگیری می شود و تیم ایران در هفته نخست این رقابت ها در ساعت 22:30 در شهر روئن با فرانسه دیدار می کند.
تیم ملی والیبال ایران در دومین و سومین دیدار خود از ساعت 19:30 روز شنبه، پنجم خرداد ماه به مصاف استرالیا و روز یکشنبه، ششم خرداد از ساعت 17:30 به مصاف ژاپن می رود.
نتایج 6 رویارویی تاریخ تیم های ملی ایران و فرانسه از دهه 70 میلادی تاکنون به شرح زیر است:
قهرمانی جهان 1970: ایران صفر – فرانسه 3
انتخابی المپیک 2004: ایران صفر – فرانسه 3
قهرمانی جهان 2014: ایران 1 – فرانسه 3
قهرمانی جهان 2014: ایران 2 – فرانسه 3
انتخابی المپیک 2016: ایران صفر – فرانسه 3
جام قهرمانان بزرگ جهان 2017: ایران 3 – فرانسه 2
هم اکنون سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌ پور پنج بازیکن ارومیه ای حاضر در لیگ ملت های والیبال هستند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.