کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال، 274 میلی متر بارش در ایستگاه باراندوزچای ارومیه و 256 میلیمتر بارش نیز در ایستگاه سروچای این شهرستان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 261 میلی متر بارش در پیرانشهر ثبت شده که این شهرستان را پس از ارومیه در رده دوم پربارش ترین مناطق در بهار امسال قرار داده است.
وی بیان کرد: در 2 ماه فروردین و اردیبهشت امسال شاهد ثبت بارش طی 42 روز در ایستگاه های مختلف آذربایجان غربی بودیم که نشان دهنده بارش نزولات آسمانی در 68 درصد روزهای امسال بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت تنها در 20 روز بارش باران و نزولات آسمانی در استان ثبت نشد که نوعی رکورد در 2 ماه اول سال به شمار می رود.
دانشجو با اشاره به میانگین بارش 381.5 میلی متری طی سال آبی جاری در آذربایجان غربی، گفت: این میزان 35.6 درصد بیشتر از سال آبی گذشته و 21 درصد بیشتر از متوسط درازمدت است.
وی افزود: در اردیبهشت ماه امسال نیز شاهد بارش 104 میلی متری نزولات آسمانی در استان بودیم که بیش از سه برابر اردیبهشت سال گذشته و حدود 2 برابر متوسط درازمدت در این ماه بود.
به گزارش ایرنا، متوسط بارش طی هشت ماه اول سال آبی جاری 381.5 میلی متر و در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.