به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری در متن این پیام با بیان اینکه نام و خاطره حجت الاسلام حسنی و مبارزاتش همواره در تاریخ آذربایجان غربی ماندگار خواهد شد، افزود: وی نماد وحدت، شجاعت و در مبارزه با طاغوت مظهر ایران دوستی بود.
وی همچنین حجت الاسلام حسنی را تکیه گاه استوار انقلاب در این خطه از میهن اسلامی دانست و از درگاه خداوند منان رحمت واسعه و علو درجات را برای آن مرحوم فقید مسئلت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در پیامی درگذشت حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی را تسلیت گفت و وی را سرباز جبهه ولایت خواند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود: هنوز مردم غیور استان رشادت ها و ایستادگی های ایشان در سنگر مبارزات انقلابی و دفاع از حریم قدسی ولایت را به خاطر دارند.
وی افزود: شجاعت های آقای حسنی در مبارزه با طاغوت و ایادی استکبار الگویی است که تا سال ها در اذهان مردم این دیار باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: به نوبه خود و به نیابت از مردم شجاع استان درگذشت یاور انقلاب و سرباز جبهه ولایت را محضر رهبر معظم انقلاب، بیت شریف مرحوم و دوستداران ایشان تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه احدیت برای ایشان علو درجات را آرزومندم.
به گزارش ایرنا، مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی که شامگاه دوشنبه در 91 سالگی دار فانی را در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه وداع گفت، نماد غیرت، شجاعت و ولایتمداری ملت شریف آذربایجان است.
این روحانی نستوه صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است و روایت ایثار و فداکاری های وی هرگز از ذهن ملت قهرمان این خطه از ایران اسلامی پاک نمی شود.
حجت الاسلام حسنی در مبارزه مسلحانه مردم ارومیه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشکیل اولین بسیج مردمی انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه حزب دمکرات در نقده، دفاع از پادگان پیرانشهر و دهها رویداد تاریخی آذربایجان و کردستان نقش محوری داشت.
وی که تا چندی پیش نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بود، در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
به گزارش ایرنا ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت مرحوم حجت اسلام حسنی جرقه مبارزه مسلحانه در آن زده شد و واقعه مسجد اعظم ارومیه در دوم بهمن 1357 به وقوع پیوست.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.