حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی 70 سال همانند یک غده سرطانی در این منطقه به آزار و اذیت مسلمانان پرداخته است که یکی از مهمترین عوامل ادامه عمر منحوس این رژیم، سکوت برخی کشورهای اسلامی است.
وی بیان کرد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و این عیب بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می شود که در مقابل جنایات آمریکا و متحدانش سکوت کنند.
وی اضافه کرد: باید سازمان همکاری کشورهای اسلامی و سران منطقه به این مساله واکنش نشان دهند.
وی دوری مسلمانان از مفاهیم قرآنی را عامل اصلی مشکلات امروز جهان اسلام برشمرد و ادامه داد: این امر، معضلی بزرگ برای مسلمانان به شمار می رود و باید تدابیری بیندیشیم تا روز به روز بیشتر با مفاهیم ناب قرآنی و کلام الهی آشنا شویم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در قرآن کریم تاکید بسیار زیادی به وحدت مسلمانان شده که باید آنها را الگوی زندگی اجتماعی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: این ماه مبارک فرصتی است تا مسلمانان از راه و روش و کرامات قرآنی بهره مند شوند و در مجامع و محافل جمع خوانی قرآن کریم حضور یابند.
وی بیان کرد: مدیران و مسوولان استانی و کشور در کنار مردم و همراه با آنها در محافل قرآنی حضور یابند زیرا این امر موجب اعتماد بیشتر مردم نسبت به خدمتگزاران جامعه می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری محافل قرآنی و حضور گسترده مردم در آن موجب نزول رحمت و مغفرت الهی در جامعه می شود و این امر خشنودی خداوند متعال را در پی دارد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نیز گفت: باید بتوان آثار و کتب گذشتگان را حفظ و این فرهنگ اصیل را به نسل های آینده منتقل کرد تا جوانان با تاریخ کهن این مرز و بوم بیشتر آشنا شوند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.