کاوه بابان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رادین شادمان، سوارکار نونهال ارومیه ای، که مقام دوم بخش پرش با اسب رقابت های جام فجر کشوری را با اسب 'تورنادو' از آن خود کرده بود، توانست با 2 پله صعود در رتبه چهارم قرار گیرد.
وی ادامه داد: این ورزشکار با حضور در سه رقابت از سری رقابت های رنکینگ فدراسیون توانست به این رتبه دست پیدا کند.
وی با اشاره به تاثیر امتیاز این رنکینگ افزود: ورزشکارانی که بر اساس اعلام فدراسیون جزو چهار رنکینگ برتر کشوری هستند، سهمیه حضور در تیم ملی را کسب می کنند و این برترین امتیاز برای ورزشکاران به شمار می رود.
رئیس هیات سوارکاری آذربایجان غربی اظهار کرد: منتخبان در مسابقات بین المللی سوار کاری که اواخر تیر ماه جاری در تهران برگزار می شود، حضور می یابند.
به گزارش ایرنا رادین شادمان نفر چهارم رنکینگ کشوری و عضو تیم ملی نونهالان تنها ورزشکار ارومیه ای است که به عضویت تیم ملی درآمده است.
15 باشگاه سوارکاری در آذربایجان غربی فعالیت می کند و 500 ورزشکار زن و مرد همراه 10 داور و مربی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در أین باشگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
سوارکاری از ورزش هایی است که در چند دههٔ اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌ و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد.
این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌است و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد، هر ساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌کند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.