رسول انتظارمهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در سال های دور صدها مورد بود ولی با اجرای طرح های حمایت از مادران باردار، افزایش واحدهای بهداشتی و درمانی در سطح استان و آگاه سازی مردم به ویژه مادران در سال های اخیر بسیار کاهش یافته و تنها به کمتر از یک هزارم زایمان ها رسیده است.
وی اضافه کرد: زایمان غیرایمن به زایمان هایی اطلاق می شود که در واحدهای درمانی اتفاق نمی افتد و بیشتر آنها در مسیر بیمارستان یا منزل انجام می شود.
وی اظهار کرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پوشش خدمات واکسیناسیون نوزادان نیز به طور کلی دگرگون شده و در آذربایجان غربی از حدود 20 درصد به 100 درصد رسیده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: در این مدت همچنین مراقبت مادران از حدود 12 درصد به بیش از 99 درصد رسیده است که این امر زمینه کاهش مرگ مادر و کودک و همچنین مرگ نوزادان را به میزان چشمگیری موجب شده است.
انتظار مهدی ادامه داد: در حال حاضر سن امید به زندگی در آذربایجان غربی به بیش از 75 سال رسیده که این رقم حدود 1.5 برابر سال های نه چندان دور به شمار می رود و عامل اصلی این ارتقا نیز بهبود خدمات بهداشتی، درمانی و سلامتی در جامعه است.
وی تاکید کرد: همه این موفقیت ها با همراهی مردم به دست آمده و در ادامه این مسیر نیز برای بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی در آذربایجان غربی و کشور به همراهی بیش از پیش مردم نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های پیشرو در حوزه سلامت و بهداشت در کشور به شمار می رود به طوری که بسیاری از بیماری های واگیردار در این استان ریشه کن شده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.