یعقوب کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت هفت واحد تولیدی کفش و سه واحد تولیدی کیف در ارومیه، اظهار کرد: با وجود افزایش 60 درصدی مراکز فروش کیف و کفش در ارومیه طی هفت سال گذشته، تعداد و ظرفیت کاری مراکز تولیدی این شهر کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تنها واحد چرم سازی ارومیه نیز در سال 1392 و پس از حضور چینی ها در بازار ارومیه تعطیل شد، افزود: اگر این واحد چرم سازی امروز به فعالیت خود ادامه می داد توان تامین چرم مورد نیاز واحدهای تولیدی آذربایجان غربی را دارا بود.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی کیف و کفش ارومیه، چرم و مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان های تهران و آذربایجان شرقی تامین می کنند.
کاظمی با تاکید بر اینکه کیفیت کیف و کفش تولید شده در ارومیه چند برابر محصولات چینی است، اظهار کرد: رنگ بندی، طراحی و قیمت پایین محصولات چینی سبب شده است تا بازار در اختیار آنان قرار گیرد.
رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه همچنین با اشاره به واردات کیف از کشور ترکیه به ایران، گفت: چرم به کار رفته در محصولات ترکیه مصنوعی است ولی به دلیل تنوع مدل تقاضای بالایی نسبت به محصولات داخلی در بازار دارد.
وی با انتقاد از حمایت نکردن بانک ها از واحدهای تولیدی، بیان کرد: با وجود تاکید استاندار آذربایجان غربی به حمایت از واحدهای تولیدی، شاهد کم کاری بانک ها هستیم.
کاظمی گفت: احیا واحدهای تولیدی داخلی نیازمند حمایت مالی جهت خرید ماشین آلات مدرن برای تولید محصولات متنوع با قیمت پایین است.
وی با تاکید بر تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی، افزود: در صورت حمایت از واحدهای تولیدی ارومیه، این واحدها توان آن را دارند تا بیش از 50 درصد تقاضای داخلی استان را در افق 1398 تامین کنند.
به گزارش ایرنا 500 مرکز فروش کیف و کفش در ارومیه فعال است که به گفته مسوولان 85 درصد از این مراکز محصولات تولیدات داخلی را عرضه می کنند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.