به گزارش ایرنا، روح الله حضرت پور روز پنجشنبه در نشست منطقه ای کانون وکلای دادگستری شمال غرب کشور افزود: وکیل برای حق دادخواهی که آحاد ملت به دنبال آن هستند، باید مستقل از قدرت عمومی باشد.
وی ادامه داد: برای تعیین صلاحیت وکلا باید خود کانون به این امر رسیدگی کند تا ساختار قدرت این نهاد مستحکم تر شده و وکلا موقعیت مصون تری داشته باشند.
وی اضافه کرد: کانون وکلا نیز باید از وکلای جوان حمایت کند و بر این امر اهتمام داشته باشد که حق کسی ضایع نشود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلیات طرح افزایش تعداد وکلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته حقوق ارائه شده است و باید جزئیات آن بررسی شود تا در اجرا با مشکل مواجه نشود.
پرویز صفری رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بیش از یکهزار وکیل در این استان مشغول فعالیت هستند تا بتوانند وظیفه خطیر عدالت اجتماعی را در جامعه اجرا کنند.
به گزارش ایرنا در ادامه این نشست نمایندگان استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند.
در حال حاضر 150 کارآموز در آذربایجان غربی وجود دارد که بعد از طی دوره های آموزشی و قرائت سوگند نامه وارد جمع وکلای استان می شوند.
سهمیه آذربایجان غربی در سال، تربیت 60 کارآموز است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.