محمد عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 هکتار زمین برای ساخت مجتمع آموزش عالی شهرستان بوکان در نظر گرفته شده ولی در حال حاضر تنها سه هکتار آن در حال آماده سازی است.
وی در خصوص مکان یابی این فضای آموزشی، بیان کرد: این زمین در نزدیکترین مکان به بیمارستان شهید دکتر قلی پور و در جوار مسکن مهر بوکان ساخته می شود.
وی ادامه داد: هدف مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان توسعه فضاهای آموزشی است و بر این اساس علاوه بر اعتبارات دولتی از ظرفیت خیران عرصه سلامت نیز استفاده می کند.
وی با بیان اینکه نقشه این ساختمان در مساحت 15 هزار متر مربع تهیه شده است، اظهار کرد: ساخت این متراژ از ساختمان آموزش عالی سلامت بوکان 100 درصد توسط خیران استان فارس و شخص 'محمد مهدی نجات' ساخته و تحویل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: این مجتمع دارای مکان های آموزشی و فرهنگی است که با هزینه ای نزدیک به 200 میلیارد ریال ساخته می شود.
عباسی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 250 نفر از دانشجویان بوکانی در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های مختلف سطح کشور در حال تحصیل هستند،‌ اضافه کرد: مجوز ساخت بیمارستان جدید 100 تختخوابی برای شهرستان بوکان گرفته شده است که در حال مکان یابی زمین آن هستیم و برای این کار، کارگروهی در مدیریت شبکه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت سه تا چهار هکتار ساخته می شود.
وی در خصوص توسعه بخش زایشگاه بیمارستان شهید قلی پور بوکان افزود: برای این بخش از بیمارستان مجوز 15 اتاق 'ال دی آر' بخش زایمان گرفته شده و عملیات اجرای آن در آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان دارای 20 بخش بالینی و 273 تخت بیمارستانی است که از این تعداد 40 تخت آن ویژه است.
از مجموع تعداد تخت های ویژه 10 تخت مختص ان.آی.سی.یو کودکان است.
شهرستان بوکان دارای بیش از 251 هزار نفر جمعیت است که در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.