به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه با زنان فعال اقتصادی و کارآفرینان مهاباد با اشاره به اینکه این طرح ها جهت تصویب به مرکز استان ارسال شده است، اظهار کرد: توجیه اقتصادی این طرح ها با حضور کارشناسان دستگاه های مربوطه و بانک های عامل بررسی شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت شهرستان و جاذبه های دیدنی این منطقه طرح های گردشگری، صنایع تبدیلی و کشاورزی و صنایع پائین دستی پتروشیمی طرح های اولویت دار به شمار می رود.
شجاعی ادامه داد: طرح کارخانه قند مروارید میلاد مهاباد با 200 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی مستقیم 450 نفر و شرکت های زنجیره ای دام و طیور پرطلای مهاباد با بیش از 70 میلیارد ریال و 69 نفر اشتغال زایی از جمله دیگر طرح های مصوب است.
وی همچنین با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: برای قرارداد با پیمانکاران و طرح های دولتی شرط استفاده از محصولات ایرانی اعمال می شود و بر این اساس پیمانکاران باید فهرست اقلام مصرفی خود را از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: حدود 2 هزار نفر از بانوان کارآفرین استان در طول سه سال گذشته شناسایی و کارگاه های مختلف آموزشی برای آنان تشکیل شده است.
'شهلا تاجفر' با بیان اینکه زنان با نصف جمعیت جامعه نقش مهمی در اشتغال دارند، اظهار کرد: سال گذشته تسهیلات خوبی برای کارآفرینان زن استان تخصیص داده شد و امسال نیز اعطای این تسهیلات حداکثری مورد توجه است.
به گزارش ایرنا سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 4 هزار و 800 میلیارد ریال است که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان تقسیم می شود و محدودیت ندارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.