به گزارش ایرنا، مردم مومن این استان امروز /شنبه/ و در سالروز نزول نخستین آیات قرآن بر پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در غار حرا، آئین های مدیحه سرایی و جشن و سرور را در جای جای این سرزمین برپا کردند و عشق و ارادت خود به پیامبر رحمت و مهربانی را با پخش شیرینی و نقل و شربت به نمایش گذاشتند.
این آئین ها با حضور پرشور مردم و عاشقان حضرت محمد مصطفی (ص) همراه بود و مردم تبریک گویان در این مراسم نورانی شرکت کردند.
اهل تسنن در شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز با برگزاری آئین های ویژه و نواختن نواهای شاد و دلنشین، اشعار شاعران در مدح پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را با حضور پرشور مردم طنین انداز کردند.
مردم ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی دیشب و در شب مبعث حضرت محمد (ص) نیز با حضور در آئین های جشن و سرور، این شب سراسر نور را در شادی سپری کردند.
در این آئین ها مردم خداجو و شیفته نبوت در آذربایجان غربی شاهد شعرخوانی و مدیحه سرایی در خصوص شخصیت والای پیامر عظیم الشان اسلام (ص) و سخنرانی شخصیت های مذهبی در فلسفه روز بعثت و نزول نخستین آیات قرآن به قلب مبارک پیامبر (ص) بودند.
در جای جای آذربایجان غربی نیز بسیاری از نوعروسان و تازه دامادها، شب و روز مبعث رسول گرامی اسلام را به عنوان روز جشن عروسی خود انتخاب کرده و مجالس جشن برپا کردند.
مردم این استان در این روز شریف و پربرکت پرداخت صدقه و انجام کارهای خیر را نیز مستحب می دانند و کمک به دیگران را به عنوان یکی از بارزترین خصوصیت های پیامبر اکرم(ص) در این روز در پیش می گیرند.
به گزارش ایرنا حضرت محمد مصطفی (ص) در روز بیست و هفتم ماه رجب 13 سال قبل از هجرت در 40 سالگی، در حالی که در غار حرا مشغول عبادت خداوند بودند، از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند و آیات نخست سوره علق به قلب مبارک ایشان نازل شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.