به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز سه شنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری، افزود: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و می تواند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: عنوان حمایت از کالای ایرانی که توسط رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب شده فقط یک شعار برای امسال نیست و راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور است و برای تحقق آن باید همه مسئولان و مردم مشارکت کنند.
رادفر اضافه کرد: مدارس و دانش آموزان به عنوان یکی از بخش های مهم و اثرگذار جامعه و معلمان و مربیان به عنوان آموزش دهندگان مصرف تولید داخلی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.
وی همکاری خیران مدرسه ساز را در احداث مدارس ستودنی خواند و افزود: با اعتبارات اندک بخش دولتی مشکلات فضای آموزشی استان رفع نمی شود و استان از عقب ماندگی در بخش آموزش رهایی نمی یابد.
رادفر درباره بیستمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز و برنامه های گرامیداشت هفته معلم این استان نیز گفت: این جشنواره باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود.
به گزارش ایرنا ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی با مولفه های مهم دیگری نظیر افزایش توان رقابت پذیری و سهم بازار این نوع از کالاها در ارتباط است که تحقق هر کدام مسیر موفقیت تولیدات داخلی را هموار می سازد.
پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، انگیزه مضاعفی را در دست اندرکاران ایجاد کرده است که نتیجه آن نیز بهبود اقتصاد ملی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
اگرچه مردم در این موضوع نقش اساسی دارند و رفتار آنان و رویکردشان به خرید کالای تولید داخل می تواند این تحولات را ایجاد کند اما تغییر ذائقه مردم الزاماتی دارد و در این عرصه تولیدکنندگان و مسئولان ایفاگر نقش هایی هستند.
تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت بیشتر در این عرصه نیازمند ارتقا رقابت پذیری کالاهای خود هستند و رقابت پذیر شدن محصولات نیز نیاز به عرضه محصول باکیفیت و با قیمت مناسب دارد.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.