به گزارش ایرنا ' حیدر مطاعی '، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آئین کلنگ زنی این پل که در سیل سال گذشته آسیب دیده بود، اظهار کرد: پل جدید با یازده دهنه 10 متری احداث می شود.
وی همچنین در خصوص وضعیت طرح های راهداری اشنویه، گفت: برای تکمیل 15 کیلومتر باقیمانده و تعریض و بهسازی جاده اشنویه - نقده، 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
وی در رابطه با اولویت اصلی این سازمان بیان کرد: اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ایمن سازی و ایجاد سطح سرویس مناسب برای مردم در راه هاست.
به گفته وی در سال های اخیر اعتبارات عمرانی با کمبود مواجه شده و سیاست کلی این سازمان بر روی روش های نوین، کم هزینه و زود بازده، جلوگیری از خرابی راه ها و ایمن سازی و نگهداری راه های موجود کشور متمرکز شده است.
وی همچنین در رابطه با اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های کشور گفت: حدود یکهزار و 500 نقطه حادثه خیز جهت اصلاح در سطح کشور شناسایی شده اما ترویج فرهنگ صحیح رانندگی نیز جهت کاهش تصادفات جاده ای ضروری است.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری جاده های آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: پل پوش آباد پیش از این به صورت 40 دهنه یک متری بنا شده بود و پس از پیگیری های فراوان و بعد از بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا پل جدید متناسب با حجم آب رودخانه ساخته شود.
عبدالحسین علی اکبری افزود: این پل به صورت مشارکتی از منابع ملی و استانی به صورت 11 دهنه 10 متری ساخته می شود.
به گزارش ایرنا پدر 'مهران توکلی'، نوجوان اشنویه ای که بر اثر سهل انگاری خودش قربانی سیل سال گذشته شده بود نیز در مراسم کلنگ زنی ساخت پل پوش آباد حضور داشت.
پل پوش آباد از اهمیت بسیار زیادی در جنوب آذربایجان غربی برخوردار است و یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت به شمار می رود؛ راه ارتباطی شهر نالوس و 25 روستای این منطقه نیز از روی این پل می گذرد.
رودخانه خروشان گادر که این پل از روی آن می گذرد از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می گیرد و با طی مسافتی در حدود 100 کیلومتر، طول شهرستان های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
شهرستان اشنویه با بیش از 74 هزار نفر جمعیت در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق و در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9870/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.