عزیز میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 100 هزار نفر از این گردشگران از مراکز تاریخی و تفریحی خوی بازدید کردند.
میرزایی با بیان اینکه خوی از دیرباز به عنوان یکی از شهر‌های مهم استان در زمینه آثار تاریخی مطرح بوده است، عنوان کرد: امسال آرامگاه شمس تبریزی بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داد و 70 هزار نفر از آن بازدید کردند.
وی با اشاره به وجود 11 هتل و مرکز اقامتی با 570 تخت در خوی، اضافه کرد: این شهرستان با داشتن حدود 200 اثر ارزشمند تاریخی از جمله بازار قدیمی، مساجد مطلب خان، سیدالشهدا، ملاحسن، حاج بابا، حوزه علمیه نمازی و آرامگاه شمس تبریزی از مقاصد مهم گردشگری در آذربایجان غربی است.
به گفته وی از دیگر مراکز گردشگری این شهرستان می توان به حمام محمد بیگ، دروازه سنگی، غار علی شیخ، آبگرم قطور و جاده ابریشم و کاروانسراهای شاه عباسی و پل هوایی قطور اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، خوی به واسطه داشتن مراکز تاریخی و تفریحی متعدد هر ساله شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است؛ این شهرستان که به دارالصفای ایران معروف است، با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 134 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7133/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.