'مهدی ابراهیم پور' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی شکایت های کشاورزان و اهالی روستاهای 'بریته' و 'شیواوکان' از توابع بخش وزینه این شهرستان مبنی بر وجود چاه های غیرمجاز در حریم چشمه روستا، این موضوع در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این چاه های غیرمجاز پس از اخذ دستور قضایی مسدود شد، اظهار کرد: برای تحقق سیاست های کلی نظام در بخش آب و با توجه به وضع بحرانی منابع آب در سطح کشور، حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی اجتناب ناپذیر است.
ابراهیم پور اضافه کرد: عده ای از افراد سودجو نسبت به توسعه بهره برداری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی از راه اضافه برداشت از چاه های مجاز و همچنین حفر چاه غیرمجاز توسط دستگاه های حفاری اقدام می کنند که این کار سبب وقوع خسارت های جبران ناپذیری بر منابع آبی منطقه می شود.
وی گفت: بر اساس قانون 'توزیع عادلانه آب' با افرادی که با دستگاه های غیرمجاز، نصب منصوبات بدون مجوز بر منابع آبی سطحی و زیرزمینی و کسانی که با ایجاد هر نوع اعیانی اقدام به دخل و تصرف در محدوده بستر و حریم مجاری آبی رودخانه و مسیل ها کنند، برخورد قضایی می شود.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.