جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمار فروش بلیط، بیش از 62 هزار گردشگر نیز از موزه های 16 گانه استان و بناها و ابینه های تاریخی استان بازدید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 22 درصدی داشته است.
وی همچنین به افزایش بازدید گردشگران نوروزی از تفرجگاه های این استان اشاره کرد و ادامه داد: 300 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یکهزار و 575 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد، تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
همچنین این استان با دارا بودن موزه های متعدد، گردشگران داخلی و خارجی را سالانه بسوی خود فرا می خواند و که در میان آنها موزه مردم شناسی ارومیه از نظر تعداد بازدیدکننده جزو پر بازدیدترین موزه های استان است.
این استان علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی به دلیل داشتن قومیت های مختلف، رسم ها و فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام در انتقال فرهنگ این مرز و بوم و جذب گردشگر بی تاثیر نیستند.
علاوه بر این زندگی مبتنی بر کشاورزی و عشایری مردم نیز جلوه زیبایی از این سرزمین به دنیا نشان می دهد و لباس های رنگارنگ عشایر، فرآورده های دامی همانند شیر و ماست و غذاهای محلی و چادرهای زیبای عشایر، میزبانی مناسب برای مسافران نوروزی است.
وجود 140 کلیسای متعدد در ارومیه و کلیساهای شاخصی چون قره کلیسا و ننه مریم هرکدام ظرفیت دیگر این استان موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان است.
امامزادگان بویژه امامزادگان ابراهیم، غریب حسن و دیگر امامزادگان نیز سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلیو خارجی است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.