حجت الاسلام احمد شرفخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح آرامش بهاری از 25 فروردین در این بقاع و آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور آغاز شده و تا 14 فروردین ماه جاری پذیرای زائران است.
وی اضافه کرد: برپایی مراسم تحویل سال نو از مهمترین برنامه های این طرح بود که در بیش از یکهزار و 700 بقعه و امامزاده با حضور گسترده مردم برگزار شد.
وی اظهار کرد: اسکان مسافران نوروزی و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی از دیگر بخش های این طرح معنوی است که در این راستا 883 بقعه و امامزاده دارای زائر سرا است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: در بقاع و امامزاده هایی که زائر سرا ندارند نیز کپ های موقت راه اندازی شده است.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در امامزاده ها و بقاع متبرکه آذربایجان غربی گفت: ارائه خدمات مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت فرزند، حجاب و عفاف، تبلیغ چند رسانه ای ویژه کودکان و ترویج فرهنگ حسنه وقف از جمله مواردی است که در این خیمه ها ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، در حدود یک دهه گذشته طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه کشور اجرایی می شود و تعداد زیادی از مردم نیز از برنامه های آن بهره مند می شوند.
25 بقعه و امامزاده در آذربایجان غربی نیز میزبان این طرح است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.