باقر بهرامی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انفجار مواد محترقه و آتش بازی جوانان در نقاط مختلف آذربایجان غربی موجب شد تا 176 نفر مصدوم توسط اکیپ های اورژانس به بیمارستان ها منتقل شده و تحت درمان قرار گیرند.
وی اضافه کرد: از این تعداد چهار نفر از ناحیه دست دچار معلولیت شدند که تلاش پزشکان نیز نتوانست برای بهبود وضعیت آنان نتیجه بخش باشد.
وی اظهار کرد: از کل مصدومان حوادث امروز، 41 درصد معادل 72 نفر مربوط به شهر ارومیه بود و همه قطع عضو ها نیز در این شهر واقع شد.
وی بیان کرد: در همه شهرستان های آذربایجان غربی شاهد مصدومیت افراد بودیم ولی در شهر پلدشت تنها 2 نفر مصدوم شد و مشکل خاصی در این شهر نداشتیم.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به نبود مورد فوتی در استان گفت: بیش از 90 درصد مصدومان این حادثه را مردان و بیشترین فراوانی را در بین مصدومان جوانان 10 تا 25 ساله تشکیل می دادند.
به گزارش ایرنا، در حدود یک دهه گذشته استفاده از مواد محترقه در جشن های آخر سال در کشور بسیار زیاد شده و تنها در سال گذشته هشت نفر در کشور بر اثر این امر جان خود را از دست داده بودند.
مورد فوتی در سال گذشته نیز در آذربایجان غربی وجود نداشت ولی در سال های پیش از آن، تعدادی فوتی در استان گزارش شده بود.
چهارشنبه آخر سال از ایامی است که مردم آذربایجان غربی باشکوه خاصی آن را گرامی داشته و اهمیت زیادی به آن می دهند؛ اگرچه در سال های اخیر این گرامیداشت با رفتارهای پرخطر و مخاطره آمیزی همراه شده و فوتی و معلولیت هایی را نیز به دنبال داشته است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.