پرویز حضرتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 'محمد بیرامی' کماندار میاندوآبی توانست مقام سوم این رقابت ها را از آن خود کند.
وی ادامه داد: در بخش بانوان نیز حمیده تیمورزاده به مقام چهارم اسلحه ریکرو رسید و به عنوان منتخب به اردوی تیم ملی دعوت شد.
دبیر هیات تیراندازی با کمان آذربایجان غربی اظهار کرد: در این دوره از رقابت ها 136 کماندار از استان های تهران، همدان، یزد، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، سمنان، مازندران، هرمزگان،آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شرکت کرده بودند.
به گفته وی ' بهرام تیمورزاده'، 'محمد بیرامی' و 'حمیده تیمورزاده' سه کماندار مقام آور این مسابقات از آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا خود را برای حضور در مسابقات کارگری جهان که در اردیبهشت سال آینده در فرانسه برگزار می شود، آماده کنند.
به گزارش ایرنا مسابقات مرحله چهارم رنکینگ و انتخابی تیم ملی داخل سالن کارگری با همکاری فدراسیون کارگری در رشته های ریکرو و کامپوند و در 2 بخش آقایان و بانوان پنجشنبه و جمعه این هفته در سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان برگزار می شود که کمانداران بخش ریکرو روز پنجشنبه به کار خود پایان دادند.
مسابقات رنکینگ کشوری در مجموع در چهار مرحله برگزار می‌شود که نفرات برتر، به تیم ملی تیراندازی با کمان راه پیدا می‌کنند.
بهرام تیموزاده با کسب رتبه سوم مسابقات انتخابی تیم ملی که در هفتم دی ماه جاری در اهواز برگزار شد، توانست مجوز ورود به بازی های آسیایی را کسب کند؛ وی همچنین دارنده مدال طلای باکو در سال 1391 و نایب قهرمان جام جمهوریت ترکیه در سال 1390 است.
تیراندازی با کمان ورزشی کم خطر و سرگرم کننده برای همه سنین به شمار می رود و باعث افزایش تمرکز و مهارت تعیین هدف می شود؛ این رشته از ورزش های توصیه شده پیامبر اسلام (ص) است.
تمرین های بدنی کافی در جهت کسب حالت های خوب بدنی امری ضروری برای ورزشکاران این رشته ورزشی است و اگر فرد از لحاظ بدنی فعال نباشد، نمی تواند از کمان خود انتظار داشته باشد که در تمام طول مسابقه در دست هایش محکم و بدون لرزش باقی بماند.
فعالیت در رشته ورزشی تیرندازی با کمان با 2 نوع سلاح ' ریکرو' و ' کامپوند' در سطح جهان متداول است؛ شکل ساده، ابتدائی و سنتی کمان را ریکرو می نامند که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و همچنان در ورزش تیر و کمان کاربرد دارد و در تمرین ها و مسابقات ورزشی از آن استفاده می شود. کامپوند نیز نوع پیشرفته کمان است که به وسیله ادوات مکانیکی مجهز شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.