کارگردان این 'اجراخوانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خوانش گران در 'اجراخوانی' با در دست داشتن دیالوگ های نمایشنامه، نقش خود را ایفا می کنند و نسبت به 'نمایشنامه خوانی' از لحاظ تکنیکی در استفاده از 'بدن' خود آزادی عمل بیشتری دارند.
رسول بانگین بیان کرد: این نمایشنامه، داستان مربوط به سه گاو را روایت می کند که برای رسیدن به یک هدف مهم تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه مضمون نمادین دارد، افزود: در قسمت های مختلف داستان شخصیت های نمایش برای حمل 'فانوس' به عنوان نماد روشنایی بگو مگو دارند.
وی با بیان اینکه عنوان 'اجراخوانی' طی چند سال اخیر در هنرهای نمایشی مطرح شده است، ادامه داد: پیش از این نیز اجراخوانی های مختلفی را تجربه کرده ام که همه آنها را با عنوان 'نمایشنامه خوانی' معرفی می کردیم.
بانگین با اشاره به اینکه الهام حیدریان توضیح خوانی و مهدی امیر ارسلانی موسیقی این اثر را بر عهده دارد، گفت: سامان حسن زاده، رسول بانگین و برمک فرهومند خوانشگران این اجراخوانی هستند.
به گزارش ایرنا رسول بانگین متولد 1356 در اشنویه بوده و از سال 1378 با نویسندگی و کارگردانی نمایش 'وقتی همه رئیس می شوند' فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.
'شیر و خط'، 'ضد بشر'، 'هواپیمایی در آسمان می گذرد' و 'بهشت' نمایشنامه هایی است که از بانگین به چاپ رسیده است.
'ابریشمی از دریا' نیز کتاب شعری است که از این هنرمند به زیور طبع آراسته شده است.
این هنرمند پیش از این اثر، نمایش 'به تدریج' را به نویسندگی و کارگردانی خود در سال جاری به روی صحنه برده بود.
کسب رتبه نخست نمایشنامه نویسی بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی برای نمایشنامه 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' از جمله موفقیت های این هنرمند است.
این نمایشنامه در ارومیه، انتهای بلوار فرهنگیان، پارک تخم مرغی، فرهنگسرای هنر و از ساعت 17:30 اجرا خوانی می شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.