رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲.۸ میلیون هکتار از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل داده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری در شهرستان ارومیه  با بیان اینکه اراضی استان اغلب حاصلخیز هستند و سطح اندکی از آن را زمین های غیرقابل کشت تشکیل می دهند افزود:  مساحت استان ۴.۲ میلیون هکتار است که ۲.۸ میلیون از آن را منابع طبیعی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای جایگاه ویژه ای از لحاظ منابع طبیعی مطلوب در کشور است، اظهار کرد: منابع طبیعی در حکم انفال هستند و ثروتی است که باید ضمن بهره برداری اصولی از آن، برای آیندگان نیز حفظ و حراست شود.

کریم زاده با بیان اینکه همه با هم برای حفظ منابع طبیعی مسئول هستیم، گفت: حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی ملی باید سیاست های پیش روی ما برای حراست از منابع طبیعی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام اینکه ظرفیت چرای ۳ میلیون راس دام در استان وجود دارد، به چرای بی رویه در مراتع آذربایجان غربی اشاره و اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد دامداری و دامپروری های استان سنتی هستند و احساس مسئولیت برای حفاظت و صیانت از مراتع باید در مرتع داران و دامداران وجود داشته باشد.

وی گفت: استفاده اصولی از منابع طبیعی لازمه بقای آن است و همه با هم باید برای تحقق شعار امسال با عنوان منابع طبیعی؛ با مردم و برای مردم کوشا باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.