امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین  به وعده های خود  عمل کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه باتاکید براینکه مسئولین باید به وعده های خود عمل کنند یاداور شد: مسئولین کشوری و استانی ابتدا برنامه های خود را عملیاتی کنند سپس به مردم وعده و وعید دهند.

حجت الاسلام قریشی ضمن انتقاد از تاخیر افتتاح راه اهن ارومیه گفت: جایز نیست که مسئولین زمان و وعده افتتاح طرح را به عقب موکول می کنند چراکه این تاخیر در عمل به وعده ها، سبب ناامیدی مردم می شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه هدف اصلی مسئولین، باید خدمت به مردم باشد تصریح کرد: فرصت خدمتگذاری به مردم محدود است و مدیران و مسئولین باید بجای بحث و اختلاف نظر با مسئولین دیگر و دفاع از افکار و عملکرد خود، از این فرصت برای خدمتگزاری به مردم نهایت استفاده را بکنند.

وی با اشاره به وجود قومیت ها و ادیان مختلف در استان اظهار کرد: وجود قومیت ها و اقوام مختلف نشانه های الهی هستند و متاسفانه عده ای این مسئله را دستاویزی برای ایجاد اختلاف و تفرقه کرده اند که باید هوشیار باشیم چرا که این اختلاف از ترفندهای شیطان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به اهمیت برقراری عدالت اجتماعی از منظر رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی تصریح کرد: عدالت اجتماعی باید درجامعه اجرا شود چراکه یکی از شعارهای انقلاب برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است.

وی ادامه داد: مسئولین در تنظیم بودجه و برنامه های توسعه ای عدالت را رعایت کنند و به همه استان ها نگاه عادلتنه ای در توزیع بودجه داشته باشند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به اینکه نیاید محرومین و فقرا در استانه سال نو فراموش شوند افزود: دراستانه سال نو، مدیران و صاحبان کارخانجات به کارمندان خود توجه کنند و به نیازمندان مجموعه خود سخاوتمندانه رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه صدقه و کمک به نیازمندان سبب افزایش رزق و روزی و اسان شدن حساب قیامت می شود افزود: رسیدگی به نیازمندان اقربا اولا تر از سایر نیازمندان است.

امام جمعه ارومیه بااشاره به تاکید دین اسلام نسبت به صله ارحام تصریح کرد: خداوند درقران بعد از بیان حق خود ،نیکی به پدرو مادر، صله ارحام را تاکید کرده، که برهمگان واجب است که درطول سال بخصوص در سال جدید به دیدن اقوام و اقربا بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر برکات فراوان صله ارحام در روایات، این امر خداپسندانه سبب افزایش مال دنیا و روزی ،همچنین سبب افزایش عمر انسان می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.